Útitárs

Lenyűgöző panoráma Nyugat-Rodosz romjainál

Rodosz sziget nyugati partja kevésbé felkapott célpont az utazók körében, aminek talán az az oka, hogy kifejezetten romos, de nem a szó negatív értelmében. Ezen a részen ugyanis hiába keresünk nyüzsgő nagyvárosokat, azt biztosan nem találunk, van viszont helyettük három különleges rom, és hozzá meseszép panoráma.   Mondanom sem kell, már az első látnivalóhoz vezető… Tovább »

Állati jó túra Zebegénytől Törökmezőig

Hétvégére jó időben reménykedünk, hogy túrázhassunk egyet. Hogy merre, azt nem árulom el, sőt, még részben magunk előtt is titok. Nektek viszont egy szó szerint „állati jó túrát” ajánlok most, aminek fő pontja a Törökmezoo fantázianevű mini állatkert.   Nemrég egy hosszú hétvégét töltöttünk Zebegényben, amiről egy külön bejegyzésben mesélek majd részletesen is. Az viszont… Tovább »

Látnivalók Rodosz keleti partján a két tenger találkozásáig

Rodosz szigete igazán különleges, mert egyszerre két tenger is mossa partjait. Keleten a Földközi-tenger hangulatos homokos partszakaszokkal, nyugaton pedig az Égei-tenger, ahol inkább a sziklás, kavicsos partok a jellemzőek. A kettő találkozása Prasonisi-nél pedig valami egészen elképesztő látvány!   De, az odavezető útról se feledkezzünk meg, mert mind a keleti, mind a nyugati part bővelkedik… Tovább »

Rodosz, a milliónyi kavics városa

Rodosz sziget fővárosa, Rodosz sokkal több látnivalót rejteget, mint azt elsőre gondoltam volna, ráadásul még egy meglepetéssel szolgált, a nagyon hangulatos kavicsos kis utcáival! Már Madeirán is elvarázsolt, hogy apró kockakövekből milyen szépen kirakják a járdáikat, Rodoszon pedig ugyanezt teszik, csak éppen ovális kis kavicsokból. De nem akárhogyan, sok helyen nem csak a járdára, még… Tovább »

Az egri vár, amit nem Egerben találsz

Négy évig éltem Egerben. Gyönyörű város és mindig szívesen keresem fel, ha a közelben járunk, mert jól esik egy kis nosztalgia. Nemrég fedeztem fel, hogy ha az egri várat szeretném látni, nem is feltétlenül kell Egerig utazni. Hogyan lehetséges mindez? Elmesélem…   Egyik túránk alkalmával filmes helyszínek nyomába eredtünk, melynek első állomása a Garancsi-tó volt,… Tovább »

Marvão, a portugál – spanyol határ őre

A hegyek után Alentejo régió felé vettük az irányt, amit a turisták általában csak Évora miatt keresnek fel. Pedig igazi kincseket tartogat, amik közül az egyik legkülönlegesebb a portugál – spanyol határon magasodó, 862 méter magas meredek sziklafalon álló Marvão, ami egy körülbelül 3500 lakosú festői kis falu. Ami miatt pedig mindenképpen érdemes megnézni, az… Tovább »

Óbidos – a nászajándékba kapott város

Lisszabonban és a sintrai vidéken töltött kalandozásaink után eljött az idő, hogy Batalha felé vegyük az irányt, ahol egy éjszakára fogaltunk szállást. Úgy terveztük, odafelé útba ejtjük a közeli látványosságokat, így kerültünk Óbidos festői kis városába. Korán keltünk, így délelőtt érkeztünk elkerülve a nagy tömeget, ekkor még csak néhány autó és egy nagyobb turistabusz parkolt… Tovább »

Sintra „legje”, a Mór Vár

Második sintrai napunkat egy kisebb túrával kezdtük, ugyanis a Mór Várhoz a tövében lévő parkolóból gyalog lehet feljutni. Az autót kényelmesen le tudtuk tenni, nyoma sem volt az előző nap tapasztalt tömegnek. Talán azért, mert az eddigiekhez képest nem egy csilli-villi, tökéletes állapotban lévő kastélyról van szó, hanem egy olyan várromról, amin látszik az idő… Tovább »
Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább az NLCafé-ra!