Útitárs

Extrém horgászat és egyéb érdekességek Portugália déli partjainál

Mire leértünk Algarve térségébe, sajnos utolért minket az ősziesebb időjárás, ami Portugáliában körülbelül annyit jelent, hogy nap közben, ha nem esik, bőven elég a rövidnadrág és a póló, de strandolni már csak az edzettebbek vállalkoznak. Van viszont sok egyéb látnivaló, így unatkozni nem fogunk.   Néhány napunk volt arra, hogy kicsit felfedezzük a déli partot… Tovább »

Portugália gyönyörű strandjai a Portugáliai Magyar Idegenvezető és Utaskísérő ajánlásával

Portugáliában rengeteg a látnivaló, de ne feledkezzünk meg a láblógatós pihenésről sem, mert néha bizony olyan is kell! Évora után mi is a déli partszakasz felé vettük az irányt, amiről hamarosan mesélek, előtte viszont a Magyar Idegenvezető és Utaskísérő – Portugália jóvoltából hoztam egy szuper ajánlót az ország legkülönlegesebb és kevésbé ismert strandjairól.   Portugália… Tovább »

Fényképalbum a Föld Napja tiszteletére

Április 22. a Föld Napja. Története egészen 1970-ig nyúlik vissza, mikor Denis Hayes amerikai egyetemista felemelte szavát a természetvédelem érdekében. A kezdeményezés olyan horderejű volt, hogy 1990-ben világméretű mozgalommá nőtte ki magát.   Ami pedig külön említendő, hogy 1990-ben Magyarország az elsők között csatlakozott a mozgalomhoz, és környezetvédők megalapították a a Föld Napja Alapítványt. Mi hétköznapi emberek is sokat tehetünk… Tovább »

Fotószünet Európa legnyugatibb pontján, a Cabo da Roca-nál

Sintrai második napunk programját egy igazán különleges helyen, Európa legnyugatibb pontján zártuk a Cabo da Roca kilátónál. Rengeteg turista zarándokol ide, hogy láthassa Európa “végét”, melynek egy emlékművet is emeltek Camoes híressé vált idézetével: Aqui… onde a Terra se acaba e o mar comeca … (Itt, ahol a Föld véget ér és a tenger kezdődik… Tovább »

Tenerife – Kalandtúra a Roque Bermejo világítótornyához

Hogy Tenerife mennyire változatos sziget, annak legékesebb bizonyítéka az Anaga-hegység. Míg délen a kopárság és szárazság, a sziget közepén a vulkanikus terep, addig északon az Anaga-hegységben a dús zöld, néhol már esőerdőbe hajló növényzet a jellemző köszönhetően a sűrűbb esőzéseknek. Mondanom sem kell, igazi felüdülés volt hosszú idő óta először igazi erdőt, zöld lombokat látni…. Tovább »

Tenerife: Masca – a kalózok menedéke

Tenerife nyugati felén van egy aprócska település, Masca, mely egészen kivételes adottságokkal bír. Mi autóval látogattunk el ide, de egészen biztos, hogy az itt futó túraútvonalak is gyönyörűek, ezért ha legközelebb arra járunk, azt sem hagyjuk ki. Már a megközelítése is igen kalandosra sikerült, sajnos az út során megélt néha már lehetetlennek tűnő helyzetek közepette… Tovább »

Ismerkedés Tenerifével

Ahogy ígértem, jöjjön az első részletes beszámoló tenerifei kalandjainkról, de ne szaladjunk ennyire előre, kezdjük a repülőn. Korábban már említettem, hogy fapados járattal utaztunk, ám kellemes meglepetésként nem egy “heringes dobozba” préselték az utasokat, kényelmesen el lehetett férni az üléseken, ami némileg feledtette, hogy közel 5 órás út áll előttünk. Bár folyosó mellé szólt a… Tovább »

Bakancslistás Tenerife

Egy ideje már felkerült a bakancslistánkra a Kanári-szigetek, de idáig mindig valamilyen más úticél győzedelmeskedett, mert nagyon vegyes véleményeket hallottunk róla az arra járt barátoktól, ismerősöktől. Van, akinek nagyon tetszett, és szinte minden évben visszajár, van, aki egyszer megnézte, “jó volt, de elég belőle ennyi”, és van, aki szerint nem volt jó választás… Hogy miért… Tovább »

Mallorca csodái

Mallorca egy közkedvelt spanyol sziget a nyaralók körében, akinek egyszer volt már alkalma itt tölteni a vakációt, biztosan visszavágyik még. Én 2006-ban töltöttem itt 2 csodaszép hetet, melynek célja a pihenés és a sziget érintőleges megismerése volt. Újabban egyre jobban foglalkoztat a gondolat, hogy visszatérjünk ide, és időt szenteljünk a kevésbé felkapott, ám annál különlegesebb… Tovább »

FIESA – Varázslat homokból

2015 őszén Portugáliában töltöttünk két hetet, aminek utolsó állomása az ország déli partvidéke, az Algarve térsége volt. Ha programot tervezek, általában megnézem a Google Maps-en is a környéket, mert sokszor találok így olyan eldugott látnivalót, amit az utazással foglalkozó oldalak és az útikönyvek nem reklámoznak. Így volt ez a Pera-ban megrendezett FIESA-val is. A kisvárosban… Tovább »
Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább az NLCafé-ra!