Útitárs

Kedvenc szállásaim az elmúlt évekből

Seng Ahloune Sunset River Resort Az utóbbi években sok helyen, így sok szálláson is megfordultunk, sőt, volt olyan, hogy egy nyaralás alkalmával több városban is foglaltunk apartmant, vagy szállodai szobát. Mivel az utazásaink során nem kifejezetten a láblógatós pihenés játssza a főszerepet, hanem sokkal inkább az aktív kikapcsolódás, és az, hogy abban a néhány napban, vagy hétben a lehető legtöbb… Tovább »

Vulkántúra Tenerife legmagasabb pontjára, a Teide csúcsához

A Teide távolról Mikor nyáron eldőlt, hogy a Kanári-szigetekre utazunk, méghozzá Tenerifére, el sem tudom mondani, milyen várakozással teli hónapok következtek, hiszen régi vágyam látszott teljesülni, miszerint testközelből láthatok egy igazi aktív vulkánt, amely már ezer éve szunnyad. Persze csak akkor, ha az időjárás is úgy akarja, szeles, felhős, viharos időben ugyanis a felvonó nem jár, és valószínűleg gyalog… Tovább »

Loro Parque – Tenerife papagáj paradicsoma

"Jutalomfalat" A Puerto de la Cruz városában lévő parkot 1972-ben alapították, kezdetben csak papagájok, spanyolul loro-k kaptak itt menedéket. Innen ered a név, és a logó. Később létrejött egy Loro Parque alapítvány is, melynek célja a veszélyeztetett papagájok megóvása, életmódjuk tanulmányozása, és szaporításuk, hogy később visszatérhessenek természetes élőhelyükre. Éppen ezért a park területén helyet kapott egy elkülönített… Tovább »

Irány Tenerife északi része!

Miután a sziget déli látnivalóit “kivégeztük”, áttettük bázisunkat északra, Puerto de la Cruz városába. Mivel a keleti partvidék településeit egy nap alatt végigjártuk, úgy döntöttünk, most nyugat felől közelítünk. Bár itt nincs autópálya, viszonylag jól lehet haladni, mert ezen a részen nagyon gyenge a forgalom. Első pihenőnk Puerto de Santiagonál volt, ahonnét szép időben rálátni… Tovább »

A kanári krumpli főpróbája

Kanári krumpli mojo picónnal Meséltem már korábban, hogy milyen meglepetés volt, mikor felfedeztük, hogy Tenerifén a vulkanikus talajban krumplit termesztenek. Aztán meg is kóstoltuk, és akkor elhatároztam, itthon is ki fogom próbálni a rendkívül ízletes kanári krumpli receptjét, sőt, a karácsonyi menü részeként az ünnepi asztalra is fog kerülni belőle, ezért a hétvégén megtartottam a főpróbát. A helyiek “papas… Tovább »

Tenerife: túra a Roques de García sziklái körül

dsc_3115 A Roques de Garcia nevű sziklacsoport a sziget belsejében, a Teide-hez már viszonylag közel található. Kiemelt turistacélpont, melynek legnevezetesebb sziklája a különös alakú Roque Cinchado (Abroncsos Szikla), ami különleges alakját annak köszönheti, hogy alja gyorsabban kopik, mint a teteje. Délről egy nagyon jó állapotú út vezet Vilafloron át a Teide felé, azonban már hamarabb figyelmesek… Tovább »

Tenerife: Masca – a kalózok menedéke

dsc_3211 Tenerife nyugati felén van egy aprócska település, Masca, mely egészen kivételes adottságokkal bír. Mi autóval látogattunk el ide, de egészen biztos, hogy az itt futó túraútvonalak is gyönyörűek, ezért ha legközelebb arra járunk, azt sem hagyjuk ki. Már a megközelítése is igen kalandosra sikerült, sajnos az út során megélt néha már lehetetlennek tűnő helyzetek közepette… Tovább »

Paisaje Lunar – Tenerife “holdbéli tája”

dsc_3062 A Tenerifére látogatók zöme felkeresi Vilafor városát is, mivel a déli üdülőövezethez közel van, így aki változatosságra vágyik a tengerparti heverészés után, annak kézenfekvő úticél lehet a Kanári-szigetek legmagasabban, mintegy 1400 méteren fekvő faluja. A hangulatos kis települést fenyőerdők ölelik körbe, fő turistavonzó látványossága pedig nem más, mint egy hatalmas, körülbelül 45 méter magas fenyőfa,… Tovább »

Tenerife: a keleti part városainak felfedezése

Plaza de Espana Tenerifére nem várost nézni megy az ember. A sziget a strandolók, szörfösök, és a hozzánk hasonló túrázók paradicsoma, de ha már ott jártunk, azért nem hagytuk ki a városnézést sem. A déli part városairól nem érdemes sok szót ejteni, hiszen többségük jellegtelen, jövet-menet nehéz eldönteni, épp merre járunk még akkor is, ha már többször voltunk… Tovább »

Tenerife: túra az óriás kaktuszok hegyén

Óriás "kaktuszbokor" Tenerifén töltött második napunkon nem kisebb kalandra vállalkoztunk, minthogy megmásszuk a sziget déli részén található hegyek egyikét. Bevallom őszintén, még most sem vagyok biztos benne, hogy végül melyikre sikerült felkapaszkodni, mert túrakönyvünk szerint a Roque del Conde felé vettük az irányt, a csúcshoz közeledve viszont egy tábla azt jelezte, a Roque de Ichasagua-t sikerült meghódítani…. Tovább »
Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább az NLCafé-ra!