Útitárs

Filmes túra első rész: Az Üvegtigris nyomában

Egy szép májusi napon felkerekedtünk, és filmes forgatási helyszíneket kerestünk fel, méghozzá a tőlünk megszokott kalandos, túrázós módon két „fejezetben”. Ennek első állomása volt az egyik nagy kedvencem, az Üvegtigris ikonikus kis bódéjának felkutatása.   Reggel, de azért nem túl korán, bepakoltuk a hátizsákot (nem kihagyva a túratérképet), felvettük a túrabakancsot, felszereltük a kutyát a… Tovább »

Újra működésbe lépett a Vörös-kői-forrás a Bükkben!

Szuper hírt olvastam ma a Bükki Nemzeti Park Igazgatóságának honlapján, miszerint a sok esőzésnek köszönhetően (ugye, azért előnye is van!) ismét működésbe lépett a Vörös-kői időszakos karsztforrás.   Nem hétköznapi jelenségről van szó, ugyanis a gejzírként feltörő vízoszlop csak akkor látható, ha annyi a csapadék, hogy a mészkő réseibe beszivárgó víz már „nem fér el”,… Tovább »

Retro majálisok az országban

Létezik még igazi majális? Május elseje manapság már nem bír olyan jelentőséggel, mint régen, ám tartja magát az a jó szokás, hogy a Munka Ünnepén nem dolgozunk. A kötelező felvonulások ideje már lejárt, talán ezt a részét nem is sírja vissza senki, mégis, volt ezeknek az alkalmaknak valami különleges atmoszférája. A régi hangulat megidézésére egyre… Tovább »

Fényképalbum a Föld Napja tiszteletére

Április 22. a Föld Napja. Története egészen 1970-ig nyúlik vissza, mikor Denis Hayes amerikai egyetemista felemelte szavát a természetvédelem érdekében. A kezdeményezés olyan horderejű volt, hogy 1990-ben világméretű mozgalommá nőtte ki magát.   Ami pedig külön említendő, hogy 1990-ben Magyarország az elsők között csatlakozott a mozgalomhoz, és környezetvédők megalapították a a Föld Napja Alapítványt. Mi hétköznapi emberek is sokat tehetünk… Tovább »

Képes kedvcsináló a legjobb hagyományőrző húsvéti programokhoz

Újabban már nem divat a hagyományos értelemben vett húsvétolás, általában mi is inkább kirándulunk, utazunk, ám néhány évente egyszer belefér egy-egy hagyományőrző húsvéti program is. Most a saját kedvenceimből hoztam egy kis képes kedvcsinálót.   Hollókő Az első programmal máris bajban vagyok, mert Hollókőn már nagyon régen, jártunk, még a digitális korszak előtt, vagy legalábbis… Tovább »

Mezőkövesdi kiruccanás március 15-én

A hosszú hétvégéket nem szeretjük veszni hagyni, ezért amikor csak tudunk, kiruccanunk valamerre. Így volt ez tavaly márciusban is, mikor Mezőkövesden és környékén töltöttünk néhány napot. Idén 15. szerdára esik, így hosszú hétvégéjük csak azoknak lesz, akik megtoldják pár nap szabadsággal, de ha nem feltétlenül ragaszkodunk ahhoz, hogy nagy kirándulásokat tegyünk a környéken, akkor egy… Tovább »

Hóvirágünnep türelmeseknek

Azt hiszem, bátran kijelenthetjük, hogy az Alcsúti Arborétum által meghirdetett Hóvirágünnep első hétvégéje a türelmesek és kitartóak ünnepe is volt egyben. Valószínűleg a szervezők sem hitték, hogy a marketingjük ennyire célt ér, és ilyen sokan látogatnak ki már az első napokban. Mi már csak utólag vagyunk okosak, de ha elfogadtok egy jó tanácsot, inkább a… Tovább »

Pilisi romantika: kirándulás a Föld szívcsakrájához

Közeleg a Valentin-nap, ami legalább olyan megosztó esemény, mint a Halloween, és be kell vallanom, míg ez utóbbit kifejezetten szórakoztató jelenségnek tartom, a Valentin-nap számomra inkább semleges. Nem ünnepeljük, de nem is vált ki belőlem rossz érzéseket. Sokan azonban nagy jelentőséget tulajdonítanak neki, és igyekeznek minél emlékezetesebbé tenni az év ezen napját. Ezért most egy… Tovább »

Látogatás az Oroszlányi Bányászati Múzeumban

Tatai beszámolómban már említettem, hogy az Oroszlányi Bányászati Múzeum látogatása egyfajta töltelékprogramnak indult, a “ha már itt vagyunk, nézzük meg” elven. Őszintén szólva egyébként sem rajongok a múzeumokért, egy ilyen jellegűről pedig el sem tudtam képzelni, hogy tartogathat számomra bármiféle élményt. Aztán olyan kellemesen csalódtam, hogy most titeket is arra buzdítalak, ha a környéken jártok,… Tovább »

Te boldogulsz a vaktérképpel?

Emlékszem, a földrajzórák egyik legrettegettebb dolgozata mindig a vaktérkép volt, általában görcsbe rándult gyomorral lapozgattam a témazáró lapjait, némi túlzással talán még egy imát is elmormoltam, hogy csak ezt ne! Volt, hogy bejött, volt hogy nem. A földrajz atlaszt előszeretettel nézegettem, már akkor elképzeltem, milyen sokfelé fogok utazgatni, ha nagy leszek, de a vaktérképpel mégsem… Tovább »

Fagyos túra a Budai-hegységben

Hóban túrázni mindig kihívás, ha bokáig ér, nehezebben lépünk, van, hogy csúszik, nem látni, mi van a hó alatt, így néha köveken botorkálunk, mégis nagy élmény! Mínuszokban pedig még kalandosabb. Budai túránk pont ilyenre sikeredett néhány éve. Akkoriban még nem volt autónk, így nem a Pilis volt a favorit, hanem Buda, mert tömegközlekedéssel is könnyen elérhető…. Tovább »

Kedvenc szállásaim az elmúlt évekből

Az utóbbi években sok helyen, így sok szálláson is megfordultunk, sőt, volt olyan, hogy egy nyaralás alkalmával több városban is foglaltunk apartmant, vagy szállodai szobát. Mivel az utazásaink során nem kifejezetten a láblógatós pihenés játssza a főszerepet, hanem sokkal inkább az aktív kikapcsolódás, és az, hogy abban a néhány napban, vagy hétben a lehető legtöbb… Tovább »

Dunai jégzajlás naplementével fűszerezve

A nagy hidegnek köszönhetően már nem csak az állóvizek felszínét borítja jég, a Dunán is megindult a jégzajlás és a folyó felsőbb szakaszairól egyre több jégtáblát hoz a víz. Ilyet élőben még sosem láttam, de vasárnap délután végre nekem is alkalmam nyílt megcsodálni ezt a különleges, és az utóbbi években hazánkban ritkán előforduló természeti jelenséget…. Tovább »

Tényleg olyan durva ez a tél?

Az utóbbi évek telei nagyon elkényeztettek minket, havat alig láttunk, és kemény mínuszok is csak elvétve voltak. Volt viszont helyette bőven vírus, bogárinvázió, és nálunk például rengeteg meztelen csiga is, ami idáig egyáltalán nem volt jellemző. Mind-mind az enyhe idő miatt. Mostanában pedig már tényleg nehezen lehet eldönteni, milyen évszak van, hiszen az egyik pillanatban… Tovább »
Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább az NLCafé-ra!