Útitárs

Fényképalbum a Föld Napja tiszteletére

Április 22. a Föld Napja. Története egészen 1970-ig nyúlik vissza, mikor Denis Hayes amerikai egyetemista felemelte szavát a természetvédelem érdekében. A kezdeményezés olyan horderejű volt, hogy 1990-ben világméretű mozgalommá nőtte ki magát.   Ami pedig külön említendő, hogy 1990-ben Magyarország az elsők között csatlakozott a mozgalomhoz, és környezetvédők megalapították a a Föld Napja Alapítványt. Mi hétköznapi emberek is sokat tehetünk… Tovább »

Bucaco Park, ahol a portugálok kirándulnak

A parkról azelőtt sosem hallottam, portugáliai programunkat tervezgetve véletlenül bukkantam rá a neten egy bámulatos fotóra, onnantól pedig nem volt kérdés, hogy a közeli Coimbra után még ellátogatunk ide is, és csak utána folytatjuk utunkat Porto felé.   Hiába keresgéltem több információt, a magyar nyelvű oldalak nagyon szűkszavúan írnak erről a varázslatos helyről, hiszen nem… Tovább »

„Titkok könyvtára” a Coimbrai Egyetemen

Talán hihetetlen, de létezik Portugáliában egy egyetem, amit akkortájt alapítottak, mikor a világban sok helyen még fogalomként sem létezett ez a szó. Ez a Coimbrai Egyetem, Portugália legrégebbi egyeteme, ami szerepel a világ 10 legrégebbi felsőoktatási intézménye között. Ami miatt pedig különösen érdekes helyről van szó, az titokzatos könyvtára.   Fő úti célunk Batalha után… Tovább »

Tavasszal az Alacsony-Tátrában, avagy mit csináljunk szezonon kívül egy síparadicsomban?

Emlékeztek még Zsófi vendégbejegyzéseire? Rendhagyó módon nyaralásuk célpontjául olyan helyet választottak, amit az emberek többsége csak a síszezonban nézeget. Ez volt Murau és Kreischberg környéke. És bár a hónak már nyoma sem volt, mégis szuper utazás kerekedett belőle. Úgy döntöttünk, mi is megpróbálkozunk valami hasonlóval, mi az Alacsony-Tátrát választottuk célpontul egy néhány napos tavaszi kiruccanáshoz…. Tovább »

Fátima városa, a hit erejének jelképe

A zarándokhelyek általában megosztják az embereket, hát még akkor, ha egy olyan jelentőségűről van szó, mint a portugáliai Fátima. Mindenkinek mást jelent, vannak, akik vallási fanatizmust látnak abban, hogy emberek térden „járva” imádkozzák végig és közelítik meg a kegyhelyet, vannak, akiket hitükben erősít meg a hely szelleme, és vannak olyanok is, akik semmilyen jelentőséget nem… Tovább »

A fényjátékban úszó batalhai kolostor Közép-Portugáliában

Alcobaca után a második kolostor, amit felkerestünk a batalhai Santa Maria da Vitória, azaz a világörökség részét képező Győzedelmes Szűz Mária Kolostor volt. Története korántsem olyan izgalmas, mint a Mosteiro de Santa Maria de Alcobaca-é, viszont építészetileg legalább annyira lenyűgöző. Nem beszélve a rózsaablakok által megfestett csodás színekről!   Építését I. János király kezdeményezte, azonban… Tovább »

Alcobaca kolostorának morbid romantikus történetete

Ha valaki Portugáliában jár, néhány kolostort mindenképpen érdemes meglátogatnia, köztük Portugália egyházi központjának, Alcobacának híres kolostoregyüttesét, ami a világörökséget is gazdagítja. Ami miatt pedig különösen érdekes, az egy hozzá fűződő kissé morbid szerelmi történet.   Az én útitársam nagy templom rajongó, így Alcobaca és Batalha mindenképpen szerepelt a listánkon, Fátimához pedig én ragaszkodtam. Óbidos után… Tovább »

Portugália egy idegenvezető szemével

A blogon futó portugál sorozatnak és a Facebooknak köszönhetően nemrég megismertem Krisztinát, aki már 9 éve él Portugáliában, ahol idegenvezetéssel foglalkozik. Ez önmagában nem annyira kuriózum, de már biztosan ismertek annyira, hogy olyan témákról nem szoktam írni, amiket nem tartok érdekesnek. A Portugáliában élő magyar idegenvezető története azonban nagyon is érdekes, mert Krisztinát nem egy… Tovább »

Óbidos – a nászajándékba kapott város

Lisszabonban és a sintrai vidéken töltött kalandozásaink után eljött az idő, hogy Batalha felé vegyük az irányt, ahol egy éjszakára fogaltunk szállást. Úgy terveztük, odafelé útba ejtjük a közeli látványosságokat, így kerültünk Óbidos festői kis városába. Korán keltünk, így délelőtt érkeztünk elkerülve a nagy tömeget, ekkor még csak néhány autó és egy nagyobb turistabusz parkolt… Tovább »

Fotószünet Európa legnyugatibb pontján, a Cabo da Roca-nál

Sintrai második napunk programját egy igazán különleges helyen, Európa legnyugatibb pontján zártuk a Cabo da Roca kilátónál. Rengeteg turista zarándokol ide, hogy láthassa Európa “végét”, melynek egy emlékművet is emeltek Camoes híressé vált idézetével: Aqui… onde a Terra se acaba e o mar comeca … (Itt, ahol a Föld véget ér és a tenger kezdődik… Tovább »

Egy titkokat őrző faház története – Sintra rejtett kincse

A Pena Palota különleges története folytatódik, hiszen a birtok egyik távoli szegletében áll egy festői szépségű kis faház, melynek falai különös titkokat őriznek. A palota után ide már kevesen látogatnak el, sokan talán nem is tudnak róla, hogy a hatalmas park területén áll egy ilyen különleges kis kunyhó. Mivel nincs külön elkerítve, így kívülről szabadon… Tovább »

Mesebeli giccs, avagy az elképesztően díszes portugáliai Pena Palota

Talán túlzásnak tűnik a cím, de amint meglátja az ember ezt a túldíszített épületet, eloszlik minden kétely. Egy valódi mesebeli giccs vár ránk a Pena Palotába látogatva, ám egyáltalán nem rossz értelemben, mert az első perctől kezdve elvarázsol, és egy képzeletbeli világba repít ez a különleges helyszín. A Mór Vár után pedig csak még nagyobb… Tovább »

Eltűnt a Máltai-szigetcsoport egyik legkedveltebb látványossága

Az idei tervek között szerepel, hogy hamarosan bemutatom nektek Málta szigetét is, ami annyira elvarázsolt, hogy már kétszer is jártunk ott. (Addig is egy kis ízelítőt ITT találhattok.) Azonban egy különleges látnivalót már csak múlt időben említhetek majd, ugyanis ma megdöbbenve olvastam az Origo cikkét arról, hogy a híres Azúr Ablak kőhídja a tengerbe omlott,… Tovább »

Sintra „legje”, a Mór Vár

Második sintrai napunkat egy kisebb túrával kezdtük, ugyanis a Mór Várhoz a tövében lévő parkolóból gyalog lehet feljutni. Az autót kényelmesen le tudtuk tenni, nyoma sem volt az előző nap tapasztalt tömegnek. Talán azért, mert az eddigiekhez képest nem egy csilli-villi, tökéletes állapotban lévő kastélyról van szó, hanem egy olyan várromról, amin látszik az idő… Tovább »

Ízelítő Sintra mesés kastélyaiból

Portugáliai utunk egyik várva várt programja a Sintra-i kastélytúra volt, amire 2 teljes napot szántunk, de talán még ez is kevésnek mondható, mert a 2 nap alatt elég gyors tempóban kellett haladni, hogy mindent megnézhessünk, amit elterveztünk. A kastélyok kombinált jeggyel is látogathatók, így jobban megéri, ráadásul Queluz palotája is beletartozik a “csomagba”. Sintra igazi… Tovább »
Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább az NLCafé-ra!