Útitárs

Lenyűgöző panoráma Nyugat-Rodosz romjainál

Rodosz sziget nyugati partja kevésbé felkapott célpont az utazók körében, aminek talán az az oka, hogy kifejezetten romos, de nem a szó negatív értelmében. Ezen a részen ugyanis hiába keresünk nyüzsgő nagyvárosokat, azt biztosan nem találunk, van viszont helyettük három különleges rom, és hozzá meseszép panoráma.   Mondanom sem kell, már az első látnivalóhoz vezető… Tovább »

Titkos bunker a Gödöllői Királyi Kastély alatt

Nagyon régen jártunk már Gödöllőn, azóta nagyon sokat változott a város, és maga a kastély is. Legnagyobb meglepetésünkre pedig kiderült, hogy alatta húzódik egy Horthy Miklósnak épített titkos bunker is.   A városba érkezve egy érdekes Trash Art kiállításba botlottunk, amiről korábban már meséltem. Aztán irány a kastély! Kombinált jegyet váltottunk az állandó kiállításra és… Tovább »

Bepillantás egy gazdag portugál család birtokára

Kíváncsi vagy hogy él egy gazdag portugál család? Nos, mi nem voltunk, ám a sors, és az időjárás úgy hozta, mégis lehetőségünk nyílt, hogy megnézzük a III. Morgado de Mateus, azaz António José Botalho Mourão leszármazottainak otthonát.   Az északi hegységben, a Parque Nacional da Peneda–Gerês–ben töltött két napunk nem úgy alakult, ahogy vártuk, hiszen… Tovább »

Egy titkokat őrző faház története – Sintra rejtett kincse

A Pena Palota különleges története folytatódik, hiszen a birtok egyik távoli szegletében áll egy festői szépségű kis faház, melynek falai különös titkokat őriznek. A palota után ide már kevesen látogatnak el, sokan talán nem is tudnak róla, hogy a hatalmas park területén áll egy ilyen különleges kis kunyhó. Mivel nincs külön elkerítve, így kívülről szabadon… Tovább »

Mesebeli giccs, avagy az elképesztően díszes portugáliai Pena Palota

Talán túlzásnak tűnik a cím, de amint meglátja az ember ezt a túldíszített épületet, eloszlik minden kétely. Egy valódi mesebeli giccs vár ránk a Pena Palotába látogatva, ám egyáltalán nem rossz értelemben, mert az első perctől kezdve elvarázsol, és egy képzeletbeli világba repít ez a különleges helyszín. A Mór Vár után pedig csak még nagyobb… Tovább »

Sintra „legje”, a Mór Vár

Második sintrai napunkat egy kisebb túrával kezdtük, ugyanis a Mór Várhoz a tövében lévő parkolóból gyalog lehet feljutni. Az autót kényelmesen le tudtuk tenni, nyoma sem volt az előző nap tapasztalt tömegnek. Talán azért, mert az eddigiekhez képest nem egy csilli-villi, tökéletes állapotban lévő kastélyról van szó, hanem egy olyan várromról, amin látszik az idő… Tovább »

Az elvarázsolt Quinta da Regaleira palota

Quinta da Regaleira némileg kilóg a sintrai kastélyok sorából, ugyanis ide külön belépőt kell váltani. Kihagyni azonban nem érdemes, mert a palota épület mellett olyan csodálatos kertje van, amit midenképpen látni kell! A Sintra Palotától elvileg egy rövid autókázással elérhető, azonban itt történt meg az az eset, hogy mivel nem találtunk parkolóhelyet, a keskeny, kanyargós egyirányú… Tovább »

Ízelítő Sintra mesés kastélyaiból

Portugáliai utunk egyik várva várt programja a Sintra-i kastélytúra volt, amire 2 teljes napot szántunk, de talán még ez is kevésnek mondható, mert a 2 nap alatt elég gyors tempóban kellett haladni, hogy mindent megnézhessünk, amit elterveztünk. A kastélyok kombinált jeggyel is látogathatók, így jobban megéri, ráadásul Queluz palotája is beletartozik a “csomagba”. Sintra igazi… Tovább »

Vadászházból Nemzeti Palota: Queluz titokzatos kastélya

Portugáliai utunk során rengeteg kastélyban jártunk, két teljes napot töltöttünk Sintrában, a Belém városrészben tett látogatásunk reggelén pedig útba ejtettük a Queluz-ben lévő nemzeti palotát. Mivel az apartmanunk Belas-ban volt, így Lisszabonba menet már többször elautóztunk a palota előtt, de kívülről nem sokat sejtetett abból a csodából, ami belül tárul az ember szeme elé. Mivel… Tovább »
Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább az NLCafé-ra!