Útitárs

S. O. S. nyári szünet

Ismerőseim már hetek óta kétségbeesve emlegetik, hogy vészesen közeleg a nyári szünet. És igen, a vakáció tényleg utolért minket. Én mondjuk szeretem, mert munkába menet nem kell hosszasan várakozni, mire egy jó fej sofőr átenged a túloldalra, a pékségben nem kell negyed órát várni, hogy sorra kerüljek, és még sorolhatnám. Tény azonban, hogy aki dolgozik,… Tovább »

Vácrátóti Botanikus Kert: harmónia a káosz előtt

A Vácrátóti Botanikus Kert az egyik kedvencem, minden évszakban gyönyörű, de valahogy mégis a nyár az, amikor a legszebben tündököl. Nem szervez nagyszabású programokat, mint más társai, akik kihasználják például a hóvirágzást, vagy a cseresznyefák virágba borulását (vagy legalábbis én nem tudok róla). Mégis, mindig akad bőven látogató, mert a gyönyörűen karbantartott kertben akár egy… Tovább »

Tiszavirág Fesztivál Szolnokon

Egy ideje már a kérészek násztánca tartja lázban az országot, hiszen a tiszavirágzás olyan jelenség, amit évente csak néhány nap csodálhatunk meg. Szegedről már rengeteg érdekes cikket és felvételt láthattunk, most Szolnokon van a sor. Húgomék ellátogattak a Szolnoki Tiszavirág Fesztivál első napjára, és bár a tiszavirág születését nem látták, a fesztivál programja a képek… Tovább »

Ezerarcú Balaton

A Balaton sosem unalmas, mi mégis, ha tehetjük, nyáron elkerüljük a nagy tömeg miatt. Sokan nem is gondolják, hogy ősszel pl. mennyire érdekes tud lenni, a téli jeges tó pedig fantasztikus látvány. De most nyár van, úgyhogy mesélek kicsit az egyik nyári balatonozásunkról, a hideget pedig hagyjuk későbbre.   Jó pár éve már, hogy úgy… Tovább »

Titkos bunker a Gödöllői Királyi Kastély alatt

Nagyon régen jártunk már Gödöllőn, azóta nagyon sokat változott a város, és maga a kastély is. Legnagyobb meglepetésünkre pedig kiderült, hogy alatta húzódik egy Horthy Miklósnak épített titkos bunker is.   A városba érkezve egy érdekes Trash Art kiállításba botlottunk, amiről korábban már meséltem. Aztán irány a kastély! Kombinált jegyet váltottunk az állandó kiállításra és… Tovább »

Hulladékból művészet – Trash Art kiállítás Gödöllőn

Nem azért utaztunk Gödöllőre, hogy szemetet nézzünk, aztán mégis ez lett belőle. De azt kell mondjam, egyáltalán nem bántuk, mert egy igazán különleges kiállításba botlottunk.   Mivel csak május 28-ig tart, ezért sietnie kell annak, aki látni szeretné. A Trash Art Magyarország 2017 Hulladékszobor-kiállítás a gödöllői Nemzetközi Természetfilm Fesztivál kísérőprogramjaként tekinthető meg „Egy új kor… Tovább »

Filmes túra első rész: Az Üvegtigris nyomában

Egy szép májusi napon felkerekedtünk, és filmes forgatási helyszíneket kerestünk fel, méghozzá a tőlünk megszokott kalandos, túrázós módon két „fejezetben”. Ennek első állomása volt az egyik nagy kedvencem, az Üvegtigris ikonikus kis bódéjának felkutatása.   Reggel, de azért nem túl korán, bepakoltuk a hátizsákot (nem kihagyva a túratérképet), felvettük a túrabakancsot, felszereltük a kutyát a… Tovább »

Újra működésbe lépett a Vörös-kői-forrás a Bükkben!

Szuper hírt olvastam ma a Bükki Nemzeti Park Igazgatóságának honlapján, miszerint a sok esőzésnek köszönhetően (ugye, azért előnye is van!) ismét működésbe lépett a Vörös-kői időszakos karsztforrás.   Nem hétköznapi jelenségről van szó, ugyanis a gejzírként feltörő vízoszlop csak akkor látható, ha annyi a csapadék, hogy a mészkő réseibe beszivárgó víz már „nem fér el”,… Tovább »

Retro majálisok az országban

Létezik még igazi majális? Május elseje manapság már nem bír olyan jelentőséggel, mint régen, ám tartja magát az a jó szokás, hogy a Munka Ünnepén nem dolgozunk. A kötelező felvonulások ideje már lejárt, talán ezt a részét nem is sírja vissza senki, mégis, volt ezeknek az alkalmaknak valami különleges atmoszférája. A régi hangulat megidézésére egyre… Tovább »

Pénztárca kímélő programok a tavaszi szünetre

Hosszú lesz a tavaszi szünet, és nem szeretnétek minden nap otthon gubbasztani? Húsvétkor már megvolt a nagy kirándulás (tippek ITT), így már nem szeretnétek nagyobb költségekbe verni magatokat? Sokszor a legegyszerűbb programok, egy séta, vagy kirándulás is felejthetetlen élményt adhat.   Most néhány pénztárcakímélő programot hoztam nektek:   Mezítlábas parkok Az egyik legszuperebb program, amit… Tovább »

Képes kedvcsináló a legjobb hagyományőrző húsvéti programokhoz

Újabban már nem divat a hagyományos értelemben vett húsvétolás, általában mi is inkább kirándulunk, utazunk, ám néhány évente egyszer belefér egy-egy hagyományőrző húsvéti program is. Most a saját kedvenceimből hoztam egy kis képes kedvcsinálót.   Hollókő Az első programmal máris bajban vagyok, mert Hollókőn már nagyon régen, jártunk, még a digitális korszak előtt, vagy legalábbis… Tovább »

Mezőkövesdi kiruccanás március 15-én

A hosszú hétvégéket nem szeretjük veszni hagyni, ezért amikor csak tudunk, kiruccanunk valamerre. Így volt ez tavaly márciusban is, mikor Mezőkövesden és környékén töltöttünk néhány napot. Idén 15. szerdára esik, így hosszú hétvégéjük csak azoknak lesz, akik megtoldják pár nap szabadsággal, de ha nem feltétlenül ragaszkodunk ahhoz, hogy nagy kirándulásokat tegyünk a környéken, akkor egy… Tovább »

Hóvirágünnep türelmeseknek

Azt hiszem, bátran kijelenthetjük, hogy az Alcsúti Arborétum által meghirdetett Hóvirágünnep első hétvégéje a türelmesek és kitartóak ünnepe is volt egyben. Valószínűleg a szervezők sem hitték, hogy a marketingjük ennyire célt ér, és ilyen sokan látogatnak ki már az első napokban. Mi már csak utólag vagyunk okosak, de ha elfogadtok egy jó tanácsot, inkább a… Tovább »

Pilisi romantika: kirándulás a Föld szívcsakrájához

Közeleg a Valentin-nap, ami legalább olyan megosztó esemény, mint a Halloween, és be kell vallanom, míg ez utóbbit kifejezetten szórakoztató jelenségnek tartom, a Valentin-nap számomra inkább semleges. Nem ünnepeljük, de nem is vált ki belőlem rossz érzéseket. Sokan azonban nagy jelentőséget tulajdonítanak neki, és igyekeznek minél emlékezetesebbé tenni az év ezen napját. Ezért most egy… Tovább »

Látogatás az Oroszlányi Bányászati Múzeumban

Tatai beszámolómban már említettem, hogy az Oroszlányi Bányászati Múzeum látogatása egyfajta töltelékprogramnak indult, a “ha már itt vagyunk, nézzük meg” elven. Őszintén szólva egyébként sem rajongok a múzeumokért, egy ilyen jellegűről pedig el sem tudtam képzelni, hogy tartogathat számomra bármiféle élményt. Aztán olyan kellemesen csalódtam, hogy most titeket is arra buzdítalak, ha a környéken jártok,… Tovább »
Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább az NLCafé-ra!