Útitárs

Rodosz rejtett kincse, a Hét Forrás völgye

Rodosz szigetének belseje is tartogat két igazán különleges látnivalót, ami akár egy nap programjába is belefér, de most külön mesélek róluk, mert mindkét hely igazi rejtett kincs. Az egyik az Epta Piges, vagyis a Hétforrás-völgy, a másik pedig a varázslatos Pillangók Völgye.   Az Epta Piges Kolympia és Archipoli között található, erről az útról kell… Tovább »

Ismerkedés a Napisten szigetével

Nemrég egy hetet Rodoszon töltöttünk, ahol megtapasztalhattuk, milyen is valójában, ha Héliosz szigetén beköszönt az igazi nyár. Utunkat sikerült arra a hétre időzítenünk, mikor megdőlt a 12 éves melegrekord, és a hőmérő gyakran 40 fok feletti hőmérsékletet mutatott.   A sziget keletkezéséről érdekes legenda kering a görögök körében, miszerint a görög istenek Zeusz vezetésével felosztották… Tovább »

A világ egyik legtitkosabb süti receptje: Pastel de Belém

Egy dologgal maradtam még adós nektek a portugál beszámoló kapcsán, az pedig nem más, mint a sokszor emlegetett isteni finom portugál pudingos kosárka, a Pastel de Belém receptje. És azt máris tisztáznom kell, hogy ezzel sajnos nem szolgálhatok, mert egy rendkívül titkos, féltve őrzött receptről van szó.   Sőt, az eredeti recept annyira különleges, hogy… Tovább »

Szedd magad, főzd magad! – A kedvenc mézes eperlekvárom

Itt a „Szedd magad eper” mozgalom szezonja, mikor a boltihoz, piacihoz képest akár fél áron juthatunk hozzá a gyönyörű, érett gyümölcshöz. Kár lenne kihagyni ezt a lehetőséget, mert amellett, hogy válogathatunk és a legfinomabbakat, legérettebbeket szedhetjük, még kiváló családi program is.   Talán már nem titok, hogy lekvár és szörpimádó vagyok, és szívesen próbálok ki… Tovább »

Mexikói ízek Újpesten

Nem fotózni mentünk, hanem enni, de pénteki ebédünk helyszínét mindenképpen meg kell mutatnom nektek! Újpesten jártunk a Calavera Mexikói Étteremben, ami egy igazi belvárosi hangulatú hely a külvárosban.   Szerencsére már nem kell a zsúfolt belső kerületekbe mennünk, ha valami igazán különlegeset szeretnénk enni, ugyanis nemrégiben a 4. kerületben megnyitott egy igazán egyedi stílusú étterem,… Tovább »

Portugália legfinomabb sajtjainak lelőhelye

Szerintetek normális az aki, másfél kiló sajtért képes hegyet mászni? Elárulom, mi megtettük, és bármikor újra nekivágnánk, ha Portugália legkülönlegesebb sajtjáról, a Queijo Serra da Estrelaról lenne szó!   Minden országban megkóstoljuk a helyi jellegzetességeket, így nem maradhatott ki a portugálok híres kecskesajtja sem a sorból. Hogy miért is olyan nagy szám ez? A Queijo… Tovább »

Akácvirág szörp, a palackba zárt tavasz

Egy szép napsütéses tavaszi vasárnap délutánon biciklire pattantunk, méghozzá fontos küldetéssel! A közeli akácos felé vettük az irányt, hogy begyűjtsünk egy jó adag illatozó akácvirágot, amiből itthon isteni finom szörp készült. Így egy kalap alatt megvolt a kirándulás, és a szörpnek köszönhetően sikerült palackba zárni a tavasz egy apró darabkáját.   Gyerekkorunkban állt egy akácfa… Tovább »

A legfinomabb medvehagymás pogácsa, amit valaha ettem

Bevallom, az erdők-mezők kincsei kvíz nem csupán azért készült, hogy jól szórakozzon, aki rákattint, megírása mögött némi hátsó szándék is lapult, mégpedig az, hogy felhívjam a figyelmet annak veszélyeire, hogy ha nem ismerjük ezeket a növényeket, bánjunk óvatosan velük. Főleg a medvehagymával, aminek most szezonja van, és sokan fel is kerekednek, hogy ők maguk szedjék…. Tovább »

Lisszabon leghangulatosabb külvárosi kerülete, a Belém

A Belém városrész annak ellenére, hogy külvárosnak számít, a főváros egyik leghangulatosabb, legélhetőbb városrésze sok zöldövezettel, hangulatos sétánnyal a Tejo mentén és számos kis helyi étteremmel, kávézóval. Látogatásunkat egy hétfői napra időzítettük, akkor még nem sejtettük, hogy ez a lehető legrosszabb döntés volt. Ez akkor tudatosult bennünk, mikor megérkeztünk a Mosteiro dos Jerónimos kolostorhoz, ahol… Tovább »

Paella – spanyol ízek itthon

A tenerifei beszámolók sorozatát talán nem is lehetne jobb dologgal zárni, mint egy szuper paella recepttel. Itthon is lehet kapni mirelit paella-t, én is kóstoltam már, de a legkevésbé sem nyerte el a tetszésemet, így Puerto de la Cruz paella-ra szakosodott éttermébe némi aggodalommal ültem be. Bevallom, első alkalommal nem is ezt rendeltünk, hanem az… Tovább »

20 tipp, mit nézz meg, ha Portugáliában jársz

Portugália mindig is vonzott, aztán mikor végre eljutottam oda, beigazolódott, hogy valóban csodaszép, sőt, még sokkal szebb, mint ahogy gondoltam, az emberek pedig nagyon kedvesek és segítőkészek. Most hoztam nektek néhány tippet, mi az, amit mindenképpen nézzetek meg, ha arra jártok. 1. Városnézés Lisszabonban Legalább 2 napot szánj rá, mert bőven akad látnivaló. Amit mindenképpen… Tovább »

Tenerife – Kalandtúra a Roque Bermejo világítótornyához

Hogy Tenerife mennyire változatos sziget, annak legékesebb bizonyítéka az Anaga-hegység. Míg délen a kopárság és szárazság, a sziget közepén a vulkanikus terep, addig északon az Anaga-hegységben a dús zöld, néhol már esőerdőbe hajló növényzet a jellemző köszönhetően a sűrűbb esőzéseknek. Mondanom sem kell, igazi felüdülés volt hosszú idő óta először igazi erdőt, zöld lombokat látni…. Tovább »

Japán, a “felkelő nap országa” – Laci vendégbejegyzése

Nem tudom, ti hogy vagytok vele, nekem Japán egy ismeretlen, távoli úticélként szerepelt eddig a gondolataimban. Aztán idén ősszel ámuldozva néztem egy ismerősöm ott készült csodaszép képeit, aki nagy örömömre vállalta, hogy megossza tapasztaltait az Útitárs olvasóival is, és bebizonyítsa, nem egy elérhetetlen országról van szó. Az alábbiakban Laci érdekes és rendkívül szórakoztató írását olvashatjátok!… Tovább »

A kanári krumpli főpróbája

Meséltem már korábban, hogy milyen meglepetés volt, mikor felfedeztük, hogy Tenerifén a vulkanikus talajban krumplit termesztenek. Aztán meg is kóstoltuk, és akkor elhatároztam, itthon is ki fogom próbálni a rendkívül ízletes kanári krumpli receptjét, sőt, a karácsonyi menü részeként az ünnepi asztalra is fog kerülni belőle, ezért a hétvégén megtartottam a főpróbát. A helyiek “papas… Tovább »

Tenerife: túra a Roques de García sziklái körül

A Roques de Garcia nevű sziklacsoport a sziget belsejében, a Teide-hez már viszonylag közel található. Kiemelt turistacélpont, melynek legnevezetesebb sziklája a különös alakú Roque Cinchado (Abroncsos Szikla), ami különleges alakját annak köszönheti, hogy alja gyorsabban kopik, mint a teteje. Délről egy nagyon jó állapotú út vezet Vilafloron át a Teide felé, azonban már hamarabb figyelmesek… Tovább »
Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább az NLCafé-ra!