Útitárs

Bucaco Park, ahol a portugálok kirándulnak

A parkról azelőtt sosem hallottam, portugáliai programunkat tervezgetve véletlenül bukkantam rá a neten egy bámulatos fotóra, onnantól pedig nem volt kérdés, hogy a közeli Coimbra után még ellátogatunk ide is, és csak utána folytatjuk utunkat Porto felé.   Hiába keresgéltem több információt, a magyar nyelvű oldalak nagyon szűkszavúan írnak erről a varázslatos helyről, hiszen nem… Tovább »

Tavasszal az Alacsony-Tátrában, avagy mit csináljunk szezonon kívül egy síparadicsomban?

Emlékeztek még Zsófi vendégbejegyzéseire? Rendhagyó módon nyaralásuk célpontjául olyan helyet választottak, amit az emberek többsége csak a síszezonban nézeget. Ez volt Murau és Kreischberg környéke. És bár a hónak már nyoma sem volt, mégis szuper utazás kerekedett belőle. Úgy döntöttünk, mi is megpróbálkozunk valami hasonlóval, mi az Alacsony-Tátrát választottuk célpontul egy néhány napos tavaszi kiruccanáshoz…. Tovább »

Óbidos – a nászajándékba kapott város

Lisszabonban és a sintrai vidéken töltött kalandozásaink után eljött az idő, hogy Batalha felé vegyük az irányt, ahol egy éjszakára fogaltunk szállást. Úgy terveztük, odafelé útba ejtjük a közeli látványosságokat, így kerültünk Óbidos festői kis városába. Korán keltünk, így délelőtt érkeztünk elkerülve a nagy tömeget, ekkor még csak néhány autó és egy nagyobb turistabusz parkolt… Tovább »

Fotószünet Európa legnyugatibb pontján, a Cabo da Roca-nál

Sintrai második napunk programját egy igazán különleges helyen, Európa legnyugatibb pontján zártuk a Cabo da Roca kilátónál. Rengeteg turista zarándokol ide, hogy láthassa Európa “végét”, melynek egy emlékművet is emeltek Camoes híressé vált idézetével: Aqui… onde a Terra se acaba e o mar comeca … (Itt, ahol a Föld véget ér és a tenger kezdődik… Tovább »

Sintra „legje”, a Mór Vár

Második sintrai napunkat egy kisebb túrával kezdtük, ugyanis a Mór Várhoz a tövében lévő parkolóból gyalog lehet feljutni. Az autót kényelmesen le tudtuk tenni, nyoma sem volt az előző nap tapasztalt tömegnek. Talán azért, mert az eddigiekhez képest nem egy csilli-villi, tökéletes állapotban lévő kastélyról van szó, hanem egy olyan várromról, amin látszik az idő… Tovább »

A legmisztikusabb hely Sintrában: az egykori kapucinus kolostor romjai

Sintrai kastélytúránk listáján szerepelt egy igen különleges hely, ahová tömegközlekedés híján csak autóval, vagy a kitartóbbak egy szép nagy sétával juthatnak el. Talán ez az oka, hogy érkezésünkkor szinte alig lézengett ott egy-két ember. Eredetileg a nap végére terveztük a látogatást, ám a Quinta da Regaleira palotába vezető utat sikerült elnéznünk, és mivel csak egy… Tovább »

Ízelítő Sintra mesés kastélyaiból

Portugáliai utunk egyik várva várt programja a Sintra-i kastélytúra volt, amire 2 teljes napot szántunk, de talán még ez is kevésnek mondható, mert a 2 nap alatt elég gyors tempóban kellett haladni, hogy mindent megnézhessünk, amit elterveztünk. A kastélyok kombinált jeggyel is látogathatók, így jobban megéri, ráadásul Queluz palotája is beletartozik a “csomagba”. Sintra igazi… Tovább »

Lisszabon leghangulatosabb külvárosi kerülete, a Belém

A Belém városrész annak ellenére, hogy külvárosnak számít, a főváros egyik leghangulatosabb, legélhetőbb városrésze sok zöldövezettel, hangulatos sétánnyal a Tejo mentén és számos kis helyi étteremmel, kávézóval. Látogatásunkat egy hétfői napra időzítettük, akkor még nem sejtettük, hogy ez a lehető legrosszabb döntés volt. Ez akkor tudatosult bennünk, mikor megérkeztünk a Mosteiro dos Jerónimos kolostorhoz, ahol… Tovább »

Városnézés Lisszabonban

Lisszabon gyönyörű város sok-sok látnivalóval, így nincs könnyű dolga az embernek, ha csak néhány napja van arra, hogy felfedezze. Mi a 2 legnépszerűbb kerületével, az Alfamaval és a Baixaval kezdtük. Bár megvoltak a terveink, hogy mi mindent szeretnénk látni, de általában 10 óra előtt nem nagyon nyit ki semmi, így miután parkolóhelyet találtunk, egy kis… Tovább »

Milyenek a portugálok?

Ha választanom kellene egy európai országot, ahol szívesen élnék, eddigi tapasztalataim alapján azonnal rávágnám, hogy PORTUGÁLIA! Hogy miért? Mert gyönyörűek a városaik, az utcák tiszták, csodálatosak a hegyeik és ami az egyik legfontosabb, hihetetlenül kedvesek az emberek akár a nagyvárosokban, akár vidéken. És kedvességen nem csupán azt értem, hogy szépen mosolyognak a turistákra, mert a pénzeszsákot… Tovább »

Bolyongás Tenerife elvarázsolt erdejében, a Corona Forestal-ban

Tenerifei kalandozásunk már a végéhez közeledett, ám volt még hátra néhány felfedezésre váró terület. Előző nap összecsomagoltunk, és elhagytuk Puerto de la Cruz tengerpartján lévő szállodánkat, hogy az utolsó néhány napot a város zajától kicsit félrevonulva, a közeli Los Realejos eldugott kis rezidenciáján, a Finca Saroga-n töltsük. Ha többet is szeretnél megtudni róla, kattints IDE!… Tovább »

20 tipp, mit nézz meg, ha Portugáliában jársz

Portugália mindig is vonzott, aztán mikor végre eljutottam oda, beigazolódott, hogy valóban csodaszép, sőt, még sokkal szebb, mint ahogy gondoltam, az emberek pedig nagyon kedvesek és segítőkészek. Most hoztam nektek néhány tippet, mi az, amit mindenképpen nézzetek meg, ha arra jártok. 1. Városnézés Lisszabonban Legalább 2 napot szánj rá, mert bőven akad látnivaló. Amit mindenképpen… Tovább »

Látogatás az Oroszlányi Bányászati Múzeumban

Tatai beszámolómban már említettem, hogy az Oroszlányi Bányászati Múzeum látogatása egyfajta töltelékprogramnak indult, a “ha már itt vagyunk, nézzük meg” elven. Őszintén szólva egyébként sem rajongok a múzeumokért, egy ilyen jellegűről pedig el sem tudtam képzelni, hogy tartogathat számomra bármiféle élményt. Aztán olyan kellemesen csalódtam, hogy most titeket is arra buzdítalak, ha a környéken jártok,… Tovább »

Tenerife – Kalandtúra a Roque Bermejo világítótornyához

Hogy Tenerife mennyire változatos sziget, annak legékesebb bizonyítéka az Anaga-hegység. Míg délen a kopárság és szárazság, a sziget közepén a vulkanikus terep, addig északon az Anaga-hegységben a dús zöld, néhol már esőerdőbe hajló növényzet a jellemző köszönhetően a sűrűbb esőzéseknek. Mondanom sem kell, igazi felüdülés volt hosszú idő óta először igazi erdőt, zöld lombokat látni…. Tovább »

Vulkántúra Tenerife legmagasabb pontjára, a Teide csúcsához

Mikor nyáron eldőlt, hogy a Kanári-szigetekre utazunk, méghozzá Tenerifére, el sem tudom mondani, milyen várakozással teli hónapok következtek, hiszen régi vágyam látszott teljesülni, miszerint testközelből láthatok egy igazi aktív vulkánt, amely már ezer éve szunnyad. Persze csak akkor, ha az időjárás is úgy akarja, szeles, felhős, viharos időben ugyanis a felvonó nem jár, és valószínűleg gyalog… Tovább »
Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább az NLCafé-ra!