Útitárs

Vulkántúra Tenerife legmagasabb pontjára, a Teide csúcsához

A Teide távolról Mikor nyáron eldőlt, hogy a Kanári-szigetekre utazunk, méghozzá Tenerifére, el sem tudom mondani, milyen várakozással teli hónapok következtek, hiszen régi vágyam látszott teljesülni, miszerint testközelből láthatok egy igazi aktív vulkánt, amely már ezer éve szunnyad. Persze csak akkor, ha az időjárás is úgy akarja, szeles, felhős, viharos időben ugyanis a felvonó nem jár, és valószínűleg gyalog… Tovább »

Loro Parque – Tenerife papagáj paradicsoma

"Jutalomfalat" A Puerto de la Cruz városában lévő parkot 1972-ben alapították, kezdetben csak papagájok, spanyolul loro-k kaptak itt menedéket. Innen ered a név, és a logó. Később létrejött egy Loro Parque alapítvány is, melynek célja a veszélyeztetett papagájok megóvása, életmódjuk tanulmányozása, és szaporításuk, hogy később visszatérhessenek természetes élőhelyükre. Éppen ezért a park területén helyet kapott egy elkülönített… Tovább »

Irány Tenerife északi része!

Miután a sziget déli látnivalóit “kivégeztük”, áttettük bázisunkat északra, Puerto de la Cruz városába. Mivel a keleti partvidék településeit egy nap alatt végigjártuk, úgy döntöttünk, most nyugat felől közelítünk. Bár itt nincs autópálya, viszonylag jól lehet haladni, mert ezen a részen nagyon gyenge a forgalom. Első pihenőnk Puerto de Santiagonál volt, ahonnét szép időben rálátni… Tovább »

Tenerife: túra a Roques de García sziklái körül

dsc_3115 A Roques de Garcia nevű sziklacsoport a sziget belsejében, a Teide-hez már viszonylag közel található. Kiemelt turistacélpont, melynek legnevezetesebb sziklája a különös alakú Roque Cinchado (Abroncsos Szikla), ami különleges alakját annak köszönheti, hogy alja gyorsabban kopik, mint a teteje. Délről egy nagyon jó állapotú út vezet Vilafloron át a Teide felé, azonban már hamarabb figyelmesek… Tovább »

Tenerife: Masca – a kalózok menedéke

dsc_3211 Tenerife nyugati felén van egy aprócska település, Masca, mely egészen kivételes adottságokkal bír. Mi autóval látogattunk el ide, de egészen biztos, hogy az itt futó túraútvonalak is gyönyörűek, ezért ha legközelebb arra járunk, azt sem hagyjuk ki. Már a megközelítése is igen kalandosra sikerült, sajnos az út során megélt néha már lehetetlennek tűnő helyzetek közepette… Tovább »

Ismerkedés Tenerifével

Montana Roja Ahogy ígértem, jöjjön az első részletes beszámoló tenerifei kalandjainkról, de ne szaladjunk ennyire előre, kezdjük a repülőn. Korábban már említettem, hogy fapados járattal utaztunk, ám kellemes meglepetésként nem egy “heringes dobozba” préselték az utasokat, kényelmesen el lehetett férni az üléseken, ami némileg feledtette, hogy közel 5 órás út áll előttünk. Bár folyosó mellé szólt a… Tovább »

Bakancslistás Tenerife

Drago Millenario - a nagyra nőtt sárkányfa Egy ideje már felkerült a bakancslistánkra a Kanári-szigetek, de idáig mindig valamilyen más úticél győzedelmeskedett, mert nagyon vegyes véleményeket hallottunk róla az arra járt barátoktól, ismerősöktől. Van, akinek nagyon tetszett, és szinte minden évben visszajár, van, aki egyszer megnézte, “jó volt, de elég belőle ennyi”, és van, aki szerint nem volt jó választás… Hogy miért… Tovább »

Irány Görögország! (Kefalónia)

Mirtos-öböl 2010 nyarán nem unatkoztunk, nem elég, hogy Zakynthost meghódítottuk, hasonló módon eljutottunk még abban az évben a csodaszép Kefalónia szigetére is. Az utazási iroda és a módszer ugyanaz volt, mint az előző útnál, alkudtunk és nyaraltunk. 🙂 (Erről bővebben ITT olvashatsz.) A szállásunk egy tengerparti üdülőfaluban, a festői szépségű Svoronataban volt, ahol a szállodák környékét… Tovább »

Csehország kihagyhatatlan látnivalói

Bouzov Körülbelül egy éve, hogy autóval nekivágtunk Csehország felfedezésének, aminek részleteiről már született egy korábbi bejegyzés Csehország autóval címmel. Mivel még ma is sokan nézegetik, úgy döntöttem, összeszedem azokat a látnivalókat, amit mindenképpen érdemes megnézni, ha arrafelé járunk. Károly-híd A nappal turistáktól nyüzsgő prágai híd éjjeli pompájában is nagyon szép. A prágai Várnegyed és a kevésbé ismert… Tovább »

Ausztria szelíd tájain – Murau és Kreischberg környéke (Zsófi vendégbejegyzése)

Sörözés Ausztria igazán elérhető úti cél, valahogy a mi kalandozásainkból egyelőre mégis kimaradt. Tavaly viszont Zsófi barátnőm és párja Stájerországot választották nyaralásuk célpontjául, és a csodás képeket látva, valamint a beszámolójukat hallva elhatároztuk, hogy hamarosan mi is megnézzük magunknak a vidéket! Addig is megkértem, hogy írjon egy bejegyzést, amiből végül kettő lett, mert rengeteg a látnivaló… Tovább »
Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább az NLCafé-ra!