Útitárs

Rodosz, a milliónyi kavics városa

Rodosz sziget fővárosa, Rodosz sokkal több látnivalót rejteget, mint azt elsőre gondoltam volna, ráadásul még egy meglepetéssel szolgált, a nagyon hangulatos kavicsos kis utcáival! Már Madeirán is elvarázsolt, hogy apró kockakövekből milyen szépen kirakják a járdáikat, Rodoszon pedig ugyanezt teszik, csak éppen ovális kis kavicsokból. De nem akárhogyan, sok helyen nem csak a járdára, még az úttestre, terekre is ez kerül burkolatként, néha pedig még minta is kerül bele. Le a kalappal a készítők előtt!

DSC_4266DSC_4626DSC_4265DSC_4264DSC_4316
< >
Hangulatos utcakép, kis kavicsokból kirakott járdával

A városra egy teljes napot szántunk, amikor az óváros legfontosabb részeit alaposan körbejártuk. Az autót a part mentén, a kikötőtől nem messze tettük le, majd gyalogosan indultunk el. Először a városfalon sétálgattunk, majd beljebb merészkedtünk.

DSC_4251DSC_4342DSC_4339DSC_4623
Az óváros egyik bejárata

Mondanom sem kell, turista rengeteg volt, de főleg a fő utcákon, az éttermek és a bazársorok környékén tömörültek. Mi azokat az éttermeket, ahol “fogd meg” emberek erőszakosan próbáltak beinvitálni akár csak egy kávéra, igyekeztünk nagy ívben elkerülni. A várossal való ismerkedést céltalan bolyongással kezdtük, szétnéztünk a szuvenírek között, megnéztük a török időkre emlékeztető épületeiket, majd a Nagymesterek Palotája felé vettük az irányt.

A Szulejmán-mecset

Eredetileg csak ezt szerettük volna megnézni, de mikor megláttuk, hogy kombinált jegyük is van, akkor amellett döntöttünk, mert alig volt több, mint a sima jegy, és 10 Euróért 4 látnivaló volt a csomagban.

Vitathatatlan, hogy a legfőbb látványosság a palota, ami sokban hasonlít a máltai Nagymesterek Palotájára. Nem véletlenül, ugyanis a lovagok Rodoszról a törökök elől menekültek Málta szigetére. Néhány fotót itt is készítettünk, de ezek korántsem adják vissza a látványt.

DSC_4280DSC_4282DSC_4289DSC_4292
A Nagymesterek Palotájának bejárata

Ezt követően a Lovagok utcáján lesétáltunk a Régészeti Múzeumhoz, aminek leghíresebb „lakója” egy 2000 éves márványoroszlán.

A 2000 éves oroszlán

Út közben néhány cicával is találkoztunk, akik valószínűleg már hozzászoktak a fotózó turistákhoz, mert egyáltalán nem zavarta őket a fényképezés.

Cica a Lovagok utcáján

A belépő magában foglalt még egy művészeti gyűjteményt és a Miasszonyunk Templomot, így ezeket sem hagytuk ki.

Ezt követően már csak sétálgattunk, és az egyik szimpatikus helyre beültünk egy gyros-ra, majd nem maradhatott ki a frappé sem.

DSC_4299DSC_4272S1080006
Valaki nagyon fotogén! 🙂

Miután vásároltunk néhány szuvenírt, a tenger felé vettük az irányt, hogy megnézzük Mandráki-kikötő bejáratánál a híres kolosszus helyét. Ma a monumentális szobrot tartó oszlopok helyén a sziget jelképei, egy dámszarvas-pár áll.

Jövet-menet még visszatértünk a városba, így egyik nap strandolás után ellátogattunk a Monte Smith dombhoz, ahol az Akropolisz romjai állnak. A stadion rész viszonylag jó állapotban van, de látszik rajta, hogy sok része új. Valószínűleg az Apollón szentély is hamarosan megújul, mert most az egész fel volt állványozva, így sokat nem is láttunk belőle.

Stadion az Akropolisznál

Az Apolló szentélyből most nem sokat láttunk

A hét többi napja sem telt unalmasan, hamarosan hozom a többi látnivalót is. Rodosz városába még utolsó napunkon tértünk vissza, akkor az egy hét tikkasztó meleg után már vágytunk egy kis hűvösre, így a város északi csücskében lévő Tengerbiológiai Intézet Akváriumát néztük meg. Jegyet 5,5 Euróért váltottunk, ami egy kis kiállítást foglal magában, valamint az akváriumot, ami körülbelül 20-30 kisebb nagyobb akváriumból áll.

A Tengerbiológiai Intézet

Útitárs tipp:

A városnézéshez érdemes kényelmes, lapos talpú cipőt vagy szandált húzni (lehetőleg olyat, aminek nem csúszik a talpa), mert a fentebb említett kavicsokból kirakott járdák elég csúszósak és senki nem szeretné gipszben tölteni a nyaralását!

Ha tetszett az írás, és úgy gondolod, mások is érdekesnek találhatják, kérlek, egy megosztással népszerűsítsd.

Még több utazással kapcsolatos érdekesség olvasható  Facebook-oldalamon.

Kommentek

Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be:

| Regisztráció

Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább az NLCafé-ra!